Besseggen, del 1

Jeg gikk Besseggen for andre gang 10.august i år. Sist gang var den første sommeren jeg jobbet på Gjendesheim, i 2004. Jeg hadde glemt mye på 8 år, det var lengre og brattere enn jeg husket, men en flott tur å ta for andre gang. Å komme tilbake til Gjende vekket gamle følelser, mer idyllisk fjellområde finnes det ikke for meg. Dessverre hadde vi litt dårlig vær med mye tåke. Men det ble en trollsk stemning over bildene jeg tok, og da vi kom til bandet og fikk se den bratteste stigningen lettet tåken. Da vi var nede igjen ved Gjende skein sola. Vel hjemme i sofaen i Heidal etterpå ville jeg bare reise tilbake igjen til flotte Gjende. Satser på snarlig retur.

Leave a Reply

